Zakład Poprawczy i Schronisko dla Nieletnich ul. Dworcowa 36, 86-010 Koronowo tel. (52) 382-22-75, fax (52) 382-24-21
|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 17165 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | SZKOŁA PODSTAWOWA nr 4
- autorskie programy terapeutyczne - ciekawe zajęcia pozalekcyjne - nowoczesne wyposażenie
GIMNAZJUM nr 3
- miła atmosfera - opieka pedagoga - rozwijanie różnych zainteresowań
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA nr 2
INTERNAT
|
"Wygrywa tylko ten, kto ma jasno określony cel
i nieodparte pragnienie by go osiągnąć." - Napoleon Hill
Placówka resocjalizacyjna, jaką jest Zakład Poprawczy i Schronisko dla Nieletnich w Koronowie powstała decyzją Ministerstwa Sprawiedliwości w 1951 r. w budynku po byłym sądzie grodzkim. Obecnie Zakład Poprawczy i Schronisko dla Nieletnich w Koronowie jest placówką przeznaczoną dla dziewcząt i jest to zakład poprawczy o charakterze półotwartym i schronisko o charakterze zwykłym.
Praca wychowawcza prowadzona jest we wszystkich działach placówki:
-
w internacie, w którym funkcjonują cztery grupy wychowawcze sprofilowane według ustaleń Komisji Wychowania zgodnie z aktualnymi potrzebami
-
w szkołach (podstawowej, gimnazjum i Zasadniczej Szkole Zawodowej)
-
w warsztatach szkolnych (kształcenie zawodowe odbywa się w kierunku fryzjerskim, krawieckim i gastronomicznym, a także poprzez liczne kursy zawodowe: kosmetyczny, obsługi kas fiskalnych i małej gastronomii. Od 2007 r. placówka objęta jest też Programem Operacyjnym "Kapitał Ludzki")
-
w zespole diagnostyczno - korekcyjnym (psycholog, pedagog)
-
przez pracowników administracji i obsługi
Edukacja
Wychowanki osiągające dobre wyniki w nauce i zachowaniu mogą uczęszczać do szkół średnich w środowisku otwartym. Wychowanki zdobywają wykształcenie również metodą kursową w zakresie kosmetologii, kroju i szycia, małej gastronomi, obsługi kas fiskalnych, haftu artystycznego.
Jako placówka o charakterze półotwartym możemy część zajęć prowadzić w środowisku otwartym. Przywiązujemy dużą wagę do tej możliwości działania, gdyż z naszych doświadczeń wynika, że im częściej wychowanki wchodzą w relacje społeczne, poprzez które poznają zawiłości dnia codziennego, tym szybciej następuje w ich świadomości chęć współudziału w przygotowaniu się do społecznego współżycia. Wielokrotnie mogliśmy zauważyć, że częsty pobyt naszych wychowanek poza zakładem, i ich kontakty z ludźmi życzliwymi, odnoszącymi się do nich bez uprzedzeń i strachu, ale z akceptacją, uznaniem za ich wysiłek w swojej chęci do życia na wolności i niesienia pomocy innym, w istotny sposób przyczynia się do ich sukcesu i naszego sukcesu wychowawczego.
|
ATUTY PLACÓWKI
W okresie wakacji oferta zajęć wzbogacona jest o takie formy, jak: wycieczki samochodowe, piesze, rowerowe, plażowanie na publicznych kąpieliskach, wizyty w zaprzyjaźnionym DPS oraz liczne konkursy i turnieje o charakterze sportowym.
Każdego roku Ośrodek stara się organizować wychowankom w okresie wakacji jak najwięcej zajęć poza placówką. Chociaż związane jest to zawsze z pewnym ryzykiem, warto jednak je podejmować. Kontakty ze środowiskiem otwartym powodują bowiem, że wychowanki stają się bardziej odpowiedzialne, w większym stopniu dbają o sposób zachowania i ubioru oraz kontrolują się wzajemnie.
Są też mniej kłótliwe, bardziej życzliwie nastawione wobec siebie i otoczenia, bardziej zdyscyplinowane i dbające o wizerunek swój i zakładu. Procedurą wspomagającą proces wychowania w naszej placówce jest zewnętrzne dyscyplinowanie wychowanek, stanowiące rezultat posługiwania się przez wychowawców nagrodami i środkami dyscyplinarnymi.
|
INTERNAT
Miejscem, gdzie wychowanki spędzają większość czasu po zajęciach szkolnych i warsztatowych jest internat. Sytuacja taka wymaga od kierownictwa i kadry pedagogicznej placówki takiego zaplanowania pracy w tym czasie, aby można było realizować cele opiekuńczo - wychowawcze przy jednoczesnym zapewnieniu młodzieży w miarę atrakcyjnego wypoczynku. Podczas zajęć w internacie rozwijają swoje zainteresowania, uczestniczą w różnego typu terapiach, uczą się prawidłowych relacji międzyludzkich, uczestniczą w szerokim zakresie w życiu społecznym i kulturalnym miasta.
Podstawowe cele:
- rozwój u wychowanek umiejętności rozumienia samych siebie, nazywania problemów własnych i cudzych oraz pogłębienie wrażliwości na potrzeby emocjonalne innych ludzi
- wzbudzanie w wychowankach świadomości ograniczonego repertuaru zachowań, jakich doświadczały do tej pory i z jakich najczęściej korzystają obecnie
- pobudzenie motywacji do poszerzania repertuaru tych zachowań oraz zmiany części z nich na bardziej efektywne społecznie
- nauczenie wykorzystywania tych zachowań w kontaktach międzyludzkich, zarówno w czasie zajęć, jak i poza nimi
- utrzymywanie sprawności fizycznej i zdrowotnej
- stymulowanie do twórczego działania
- tworzenie atmosfery odprężenia i współodczuwania
- rozwijanie różnych zainteresowań
- uwalnianie od negatywnych myśli i emocji
- rozwój empatii w kontaktach międzyludzkich
|
|
Praca resocjalizacyjna w internacie przybiera następujące formy:
-
zajęcia plastyczne (malarstwo, rysunek, modelarstwo, makrama)
-
choreoterapia (taniec, formy dramy)
-
biblioterapia z elementami dramy (czytanie indywidualne i grupowe, odgrywanie scenek rodzajowych)
-
ludoterapia (gry i zabawy towarzyskie)
-
silwoterapia (kontakt z przyrodą)
-
muzykoterapia (słuchanie i śpiewanie piosenek, ćwiczenia z rytmiki, wystukiwanie rytmu, naśladowanie i rozpoznawanie dźwięków)
-
ergoterapia (krawiectwo, tkactwo, haft, szydełkowanie, pomoc w pracach gospodarczo - porządkowych)
-
hipoterapia, kynoterapia
-
zajęcia kulinarne (wykonywanie prostych potraw, dekoracja stołu, segregowanie produktów)
-
zajęcia rekreacyjno - sportowe
-
trening zastępowania agresji
-
trening socjoterapeutyczny
-
imprezy okolicznościowe organizowane dla wszystkich grup wychowawczych
-
udział w imprezach organizowanych przez instytucje środowiska lokalnego
-
współpraca z wolontariatem (ze środowisk akademickich)
|
Realizowane są także autorskie programy terapeutyczne:
-
"Arteterapia jako metoda motywowania do zmiany zachowań"
-
"Program pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie w oparciu o zalecenia pedagogiki zabawy"
-
Program zajęć ruchowych "Smak życia"
-
"Ze sportem mi do twarzy"
-
Program edukacji krajoznawczo-turystycznej
-
Trening Zastępowania Agresji wg. A. Goldsteina
Funkcjonują następujące koła zainteresowań:
-
koło sportowe
- koło informatyczne
- koło plastyczne
- koło wokalne
Ważnym elementem naszej pracy jest cykliczny pomiar postępów resocjalizacji wychowanek. Opracowany przez nas system oceny jest oparty o tzw. reguły ekonomii punktowej, uzupełnione o elementy kognitywne. Stanowi on nie tylko instrument pomiaru, ale także – poprzez swój progresywny charakter – jest czynnikiem motywującym wychowanki do zmiany zachowania w oczekiwanym przez nas kierunku.
Serdecznie zapraszamy!
|
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|